My dearest F.R.I.E.N.D.S

Sunday, June 20, 2010

Truly Gifted - ALONE

It never crossed my mind at all
That's what I tell myself
What we had has come and gone
You're better off with someone else
It's for the best I know it is but I see you
Sometimes I try to hide what I feel inside
And I turn around, you're with him now
I just can't figure it out
Tell me why you're so hard to forget
Don't remind me, I'm not over it
Tell me why I can't seem to face the truth
I'm just a little too not over you, not over you
Aren't memories supposed to fade?
What's wrong with my heart?
Shake it off, let it go
Didn't think it'd be this hard
Should be strong................
Kedengaran berkumandang perlahan alunan lagu A little too not over you by David Archuleta di dvd player milik Kyra. Jam Menunjukkan tepat pukul 12.00 malam namun mata Kyra masih tidak mampu lelap. Sambil merenung ke atas siling, Kyra berfikir tentang hari ini dimana setiap perkara yang berlaku pada hari ini seperti pernah berlaku sebelumnya.
Kyra membuka bag laptop dan menarik keluar MacBook Air yang berwarna putih lalu di on terus. Kyra memasuki blog dan menaip nama blognya satu persatu http://www.nightkyra.blogspot.com/.

"what shall I say?” fikirnya.
“Dear NK, am I too special or I am just like the others?
Hari pertama di BSUC, memang memenatkan. Banyak perkara yang terjadi harini.

I kenal Ziela – budak berkacata mata ala Harry Porter yang petah bercakap. Ziela ni suka saja mengikut I kemana saja I pergi. Memulanya tak selesa dengan Ziela tapi hakikatnya memang itulah perangainya.

Then I kenal Miley – gadis cantik bermata biru yang I rasakan ada something from her. I can feel it, very strong. Miley banyak merenung I, walaupun dia cuba melakukannya dari pengetahuan I but hey! I am not stupid rite? J

Emily pula, okay very friendly and nice to me.

David & Bryan – not bad orangnya. Takde apa yang nak komen dengan budak lelaki ni.

Apapun, I miss my old friends - Angel, Ell, Kelly, Erika, dan Jessy. Kalaulah dorang tu ada bersama I, tentu hebat kan. Jika di Georgania High School (GHS), kami popular as top cheerleaders group why not kat sini kan. Oh, betapa I rindukan semua itu, NK.

Skypers girl – minah-minah yang act macam DIVA. I memang tak akan bercampur dengan minah-minah yang perasan ni. Sebolehnya I nak berdiri jauh dari dorang – stay far away from trouble.

Edward Xavier – lelaki berlagak, bodoh sombong, ingat dia tu handsome sangat ke. Berlagak ke dia? Ingat dia tu macho sangat ke? Whatever it is I just hate him. Dia tu seorang lelaki yang seperti tidak menghargai perempuan. Yea, I hate him, NK. Walaupun hakikatnya ok, he’s handsome la jugak.. Haha..You know something, NK, dahlah dia datang lewat ke kelas, then berani pulak dia duduk disebelah I without saying anything? Ohh tak tahu malu langsung. Ohhh I hate him. Geramnye I di buatnya tau. Dalam kelas tadi, I & dia tak bercakap walau sepatah ayat pun. Huh, I wish I tak akan jumpanya lagi. Not in Bumi Neverland ni.

Tersentak Kyra secara tiba-tiba apabila dia terdengar satu suara kecil berbisik “ Kyra, hati-hati dengan hasrat hatimu”. Kyra berhenti menaip seketika. Dia memandang di sekeliling biliknya.
“Nothing. Maybe I dah mengantuk”. Fikirnya.

Baru puas hati Kyra bila dia meluahkan segala-galanya diblog.
Kyra memandang handphone Blackberry Bold di atas katil lalu dicapainya.
Dialling.
Talian tidak dapat di hubungi.
Hatinya menjadi sayu. Matanya mula berkaca dan air mata mengalir laju membasahi pipi Kyra.
Kyra tidak faham dengan apa yang berlaku di antara keluarganya.
Mengapa perlu ibunya meninggalkan Kyra bersama Granny Selena? Dan selepas ditinggalkannya, kenapa tiada khabar berita langsung dari ibu Kyra. Sudahlah bapa Kyra turut lenyap entah kemana. Kyra tidak dibenarkan bersuara tentang bapanya sejak umurnya 7 tahun lagi. Reesa Stanley, ibu Kyra yang membesarkan Kyra selama ini. Banyak kenangan pahit manis mereka harungi bersama antara ibu dan anak. Banglo mewah milik ibunya di Georgania di tinggalkan. Kyra terpaksa berpindah ke Neverland dengan alasan, Reesa perlu melebarkan lagi sayap businessnya ke seluruh dunia dan Kyra pula perlu focus kepada pelajarannya.
Itu semua tidak penting bagi Kyra. Apa yang menyedihkan hatinya adalah dia tidak dapat menghubungi Reesa. Reesa adalah ibunya dan mengapa Reesa tidak pernah cuba menghubungi anaknya itu. Apa, tidak rindukah ibunya kepada Kyra? Atau Reesa telah membencinya?!

“Out of coverage?!! No way!” fikirnya lagi. Tempat apakah yang mummy pergi sampai tiada coverage langsung. Pernah Kyra bermimpi ada orang cuba membunuh ibunya. Tapi dia tidak berani berfikir dan tidak juga berani menyuarakannya kepada granny Selena.

Kyra tidak begitu rapat dengan granny Selena. Selama dia di besarkan di Georgania, dia hanya bertemu sekali saja granny Selena. Itupun semasa Kyra berusia 12 tahun. Ibunya Reesa, tidak banyak berbual tentang granny Selena atau bapanya Mikhael Edward. Dia hanya ingat wajah bapanya melalui gambar-gambar milik ibunya.

“Jika daddy masih hidup, adakah daddy juga akan meninggalkan Kyra sebegini rupa?”

Kyra memandang jam, sudah pukul 4.00 pagi. Kyra menutup laptop kesayangannya. Dia melangkah malas menuju ke bilik air dan membasuh mukanya. Kyra memandang ke cermin. Wajah putihnya menjadi kemerahan akibat menangis. Kyra tidak mahu mengalah. Perasaannya kuat mengatakan bapanya itu masih hidup.

“Mungkin aku perlu cari daddy! Aku tahu daddy masih hidup. Jika mummy menjauhkan dirinya dari aku, why don’t aku cari daddy. Aku lebih prefer tinggal bersama daddy dari granny!”
Kyra bertekad yang dia akan mencari daddynya - Mikhael Edward sampai dapat.
“Tapi dimana?”
“Its okay, dimana ada kemahuan, sudah tentu jalannya juga turut ada. It just aku perlu bijak mencari jalan itu.” Kata-kata semangat Kyra. Dan mulai hari ini Kyra akan berusaha mencari apa yang di perlukannya itu.
-
-
-
bersambung nanti
my handphone is ringing!
:)

6 comments:

Anonymous said...

i felt kyra miss somethings?

"happiness and love "

bspotgurl said...

yeah, what a strange world

Anonymous said...

nothings just to remember about me bspotgurl!

opss secret..

Anonymous said...

maaf out de topic..

ym tu sllu kita on cume invisible..
jadi buzz saje ok!

hrp maklum..

peace no war !

Cipina said...

wah, nice story. berbakat!

Nama Saya Fina

bspotgurl said...

Fina - I perlukan komen korang utk memantapkan lagi penulisan I yg tak seberapa nih