My dearest F.R.I.E.N.D.S

Wednesday, June 16, 2010

Truly Gifted - orang sebelah

Mr Edward Xavier. Again lewat. Erm, I tak akan tanya u lagi apa sebabnya. Anyway, sila duduk di tempat kamu, Mr Xavier.” balas Mrs Lambert sejurus saja pemuda itu meluru masuk.
Pemuda berkulit putih.. yea terlalu putih seperti mayat, berambut terpacak ala mamat stylo dan memakai t-shirt berwarna biru gelap itu hanya diam membisu seperti tiada apa yang berlaku. Dia berjalan mencari tempat duduknya. Kyra hanya memandang namun Kyra menjadi bingung kerana pemuda itu semakin dekat pula menghampiri mejanya.
Edward Xavier namanya. Erm, Kyra terasa kelakar mendengar akan nama itu. Nama yang tak ubah seperti orang zaman dahulu kala maybe masa 19-century. Ya, Edward Xavier si pemuda yang lewat ke kelas sedang berdiri betul-betul di sebelah Kyra. Kyra tidak menoleh ke arah Edward, dia masih memandang ke arah depan. Kononnya Kyra penuh kusyuk mendengar ceramah Mrs Lambert walaupun sebenarnya hati Kyra tidak keruan.

“Excuse me, awak duduk di tempat saya”. first time kedengaran suara empunya diri Sir Edward Xavier, fikir Kyra.
Tiada sebarang reaksi atau emosi dari Kyra.
Lalu, sekali lagi pemuda itu bersuara.” Excuse me”. Belum sempat pemuda itu menghabiskan kata-katanya, Mrs Lambert dengan penuh hormat penjadi pengacau emosi drama swasta baru nak bermula dengan kata-katanya “Mr Xavier, apa lagi yang awak masih tercegat di sebeleh Kyra. Sila duduk dan fokus pada pelajaran saya.”

Kyra menoleh ke belakang kelas, dan dia berbisik sendiri “Pada barisan akhir sana, ada lagi tempat kosong. Just go away”.
Tanpa bersuara, pemuda itu mengangkat bag Kyra yang pada mulanya di letak di atas kerusi bersebelahannya. Pemuda itu duduk di sebelah Kyra tanpa sebarang kata yang terucap. Kyra melihat bagnya yang masih di pegang oleh Edward Xavier lalu ditariknya dari pemuda tersebut.

“Ohh, tahu pun ini bag awak yea?” persoal Edward Xavier.
“ Yes, it is.” ringkas dari Kyra.
“Habis taktau nak letak di meja? Kerusi untuk di duduk.” Balas Edward lagi.
Kyra diam sambil mencebik mulutnya.
“Oh, that is so cute from u” herdik Edward lagi.

Terasa panas bagai penangan bahang mentari saja di mukanya. Kelas pertama yang di rasakan sepatutnya menjadi yang terindah bertukar menjadi mendung bak air yang bertakung di awanan. Pemuda di sebelah Kyra yang pada awal di fikirkannya seorang yang kacak, gentlemen dan penuh dengan segala kebaikan yang ada telah pun bertukar menjadi seperti dinosaur T-Rex yang asyik membuli lawannya.
Fikir Kyra lagi “Hey, you. Kau tunggulah mamat. Jika aku ada kuasa, mahunya aku tukarkan awak tu menjadi katak. Dan hopefully takde seorang pun perempuan yang akan sudi menciummu supaya kay boleh bertukar menjadi prince charming or whatsoever”. Kyra ketawa kecil mengingatkan apa yang terlintas di kotak fikirannya.

Edward Xavier merasa pelik dengan Kyra. Tetiba saja minah ni ketawa. Biar betul. Baru aku intro skit dah tak betul jadinya. Aku seperti pernah lihat minah ni, tapi dimana yea. Wait.. wait a minute aku seperti selalu melihat dia but where? When? Edward mula berfikir tentang pelajar perempuan di sebelahnya. Seperti ada sesuatu tentang pelajar tersebut. Yea sesuatu..what is that?
-
-
-
-
-
bersambung yea kawan-kawan
penat menaip ni.

6 comments:

Anonymous said...

mamat tu muke pucat mcm mayat? adeh suspen betul.pna jumpe dimana ekk?

thumb up !

Sachi Asukai said...

huhu..muka cam mayat?mcm edward cullen je 2..hihi...gud2..truskan usaha!

peaNut said...

bsportgurl wat cerita ni sendiri ek??

bspotgurl said...

KF - hahha, nantikan je sambungannye yea

Sachi Asukai - Edward Cullen?!!! hahha I tengah pikir nak sambungkan cerita ni

Peanut - ye peanut, I buat sendiri. Saja mencuba sebab tu nak tau komen para pembaca yang budiman dan yg lebih terer bi

peaNut said...

wahhh..kagum la peanut ngn bsportgurl...teruskan usaha tu k...caiyok caiyok!!

bspotgurl said...

thanks peanut